follow me =)

Isnin, 22 Ogos 2011

shopping raya~~

Yeahhh.. ramai sangat orang di kuala lumpur terutamanya di shopping-shopping complex.. Hari sabtu aku pergi Sogo untuk window shopping bukan shopping ye.. Selain itu, aku temankan bai juga untuk beli seluar jeans dia.. Semasa di Sogo, memang ramai orang memilih-milih baju untuk hari raya.. dari segi harga aku tengok mahal juga... kalau ada sale 70% pun, harga nya tetap atas RM50.. itu yang menghairankan aku.. mungkin sebab berjenama kot tapi tempat lain berjenama pun ada gak yang murah... Mungkin aku takde apa nak beli jadi nak belek-belek satu persatu tu memang takdela lagi-lagi sesak macam tu.. sekejap je masuk sogo.. dalam 1 jam je, lepas tu keluar cari kedai untuk buka puasa..
jem dan sesak di sogo..
Sebelum pergi sogo tu, kami singgah di pertama.. jalan-jalan tengok nset... sekali bai berkenan pulak dengan nset samsung galaxy s. Harga ori RM1250.. Tapi dia beli yang 2ndhand harga dia RM950.. tokey kedai kasi harga RM930... Beli nset 2ndhand tu sebab orang yang first guna tu baru je 3 bulan guna nset tu dan dia nak upgrade ke samsung galaxy s II.. Kira murah juga la.. Lain nak beli, lain yang dibeli...

shopping-shopping~~
samsung galaxy s ~~
Selepas buka di restorant pelita berdekatan dengan KLCC (mula-mula hendak berbuka di hotel tapi takde tempat kosong plak), kami pergi ke downtown danau kota untuk mencari jeans lagi.. Di sogo tak termampu oleh kami untuk membeli.. beli di downtown dapat dua helai dengan harga RM100.. berbaloi-baloi =)... Sebelum pergi, kami lepak dulu di kedai restorant pelita itu untuk menonton bola sepak.. Liverpool lawan arsenal... siapa memang ye.. emmm..aku lupa plak.. heheheh =)..

restorant pelita untuk berbuka puasa ~~
Pusing-pusing di downtown tu selama dalam 5 jam. Dari lepas tengok bola, terus sampai sana dalam kul11 malam.. pusing-pusing sana, minum sekejap juga dan balik dalam kul4 pagi... kaki jangan katalah, memang lenguh gila... hantar bai ke rumah dan singgah di masjid kajang untuk solat isyak pula. Bila tiba di masjid, ramai juga orang untuk tunggu malam lailatuqadar... para jemaah tengah buat solat tasbih.. aku apa lagi, join la (1st time buat pada hari jumaat-program pejabat).. Syukur dan alhamdullh dapat belajar benda baru.. Selepas habis semula, aku pulang ke rumah, sampai dalam kul5.30pg.. sahur sekali.. dan tidoooo... =)
downtown danau kota ~~

p. s : rancangla sebelum berbelanja.. bijak berbelanja.. ~~

0 comments:

Catat Ulasan