follow me =)

Isnin, 6 Jun 2011

Pelbagai...

Dear Blogger...

Agak lama juga la aku tak update blog aku nie... ye mungkin sebab aku banyak kerja yang perlu disiapkan di pejabat aku, selain itu juga alhamdullilah jiwa aku sudah sedikit tenang dan asyik keluar sehingga tidak sempat untuk update.. Bolehla aku katakan blog nie sebagai luahan hati aku ketika sedih (jiwa kacau ma) + gembira...

27 Mei 2011...
Lebih kurang genap sebulan pemergian paklang aku ke rahmatullah (28 April 2011).. Selepas pemergian arwah, sekali lagi aku dikejutkan berita pemergian pakjang pada 27 Mei 2011. Al-Fatihah kepada kedua pakcik aku. Terlalu mengejut pemergian arwah2.. Arwah pakjang meninggal semasa di warung busu aku di melaka. Arwah pakjang dan isterinya hendak makan cendol dan goreng pisang di situ. Menurut kata makjang, sebelum tu arwah pakjang demam biasa saja, lepas kebah dari demam pagi tu arwah pakjang aku siap pergi ke kedai beli ikan, tanam jagung di belakang rumah.. tapi yang aku tahu ajal maut ditangan tuhan. Dia tiba-tiba rebah di warung busu aku dan makjang aku sempat menyuruh arwah pengucap dan disitu juga arwah meninggalkan kami semuanya. Semasa hidup, dia sangat pemurah dan rapat pada keluarga aku... Aku sangat terkejut semasa menerima msg daripada ani iaitu "pakjang da meninggal". Masa aku dapat msg tu, aku tgh drive tuk pulang dari kerja.. Dalam hati, aku harap sangat yang msg tu tidak benar dan hanya salah tulis saja.. Tapi bila dapat panggilan dari ina (dalam keadaan menangis) aku terus mengucap, aku masih boleh bertahan lagi supaya tidak nangis lagi tapi akak aku tidak, hati dia terlalu lembut... Terlalu banyak jasa arwah kepada keluarga aku.. Yang dapat aku lakukan sekarang ialah mendoakan dia selalu, semoga aku tidak lupa tentang itu... Jikalau masa raya, hanya arwah yang bagi duit raya paling banyak.. selain itu, kami semua anak sedara akan menuntut habuan daripada arwah jikalau result UPSR, PMR dan SPM cemerlang... Jikalau tidak cemerlang pun, arwah tetap akan bagi juga untuk menaikkan semangat belajar... Sangat terasa kehilangan arwah... Mari la kita sedekahkan Al-Fatihah kepada Zamani Abdullah (Pakjang) dan Md. Nadzir Abdullah (Paklang)...  

30 Mei 2011,
Alhamdullillah sudah sebulan bai kerja sebagai M&E Engineer di syarikat YHS Associate.. Tapi kerja yang dia dapat hanyalah contract selama setahun setengah sahaja.. takpela kontrak, asalkan pengalaman kerja itu ada dan dia juga boleh apply kerja di tempat lain jika sudah da pengalaman kerja.. Sian dia da semakin hitam sebab kerja kt site. Lepas ini, aku dah dia kena cari kerja yang stabil dan tetap pula.. semoga rezeki aku dan dia ada... Mungkin kalau ada rezeki yang lebih, bolehla kami mencari rumah tuk tinggal, susah juga jikalau tidak ada rumah tuk tinggal. Ye rumah sewa tu boleh juga tinggal, tapi sampai bila nak tinggal di rumah sewa. Dari duduk sewa bayar bulan-bulan, baik duk rumah sendiri.. Tapi tu la, hanya rancangan saje, mungkin beli mungkin tidak tu bergantung pada kewangan nanti.. Nak kawen pun memerlukan duit yang banyak.. tapi kan tak boleh je ke just akad nikah je, jimat giler kalo wat cmtu.. duit hantaran selalunye sepuluh ribu tu leh guna deposit beli rumah.. Tapi tula, ada sebab yang munasabah juga kenapa tak wat cmtu..mungkin nak mengelakkan fitnah dan sebagainya... Apa yang penting, aku perlu bersabar dan berdoa supaya mempermudahkan urusan jodoh aku.. Buat masa ni aku tak bersedia lagi nak kawen.. kadang2 terasa teruja jgk sbb tgk kwn2 lain dah kawen.. Tp selepas muhasabah diri, banyak lagi yang perlu aku tingkatkan.. Semoga tercapai...

5 Jun 2011..
Semalam aku g dgr talk sal herbalife.. Lama gile aku duk sana dari pagi kul11 sampai kul6.30ptg.. Sebenarnya banyak yang nak aku katakan tapi takpela, aku simpan dulu sebab abah aku join herbalife tu. Dia punya effect kesihatan sangat la memberangsangkan tapi kalo bab turun berat badan tu aku kurang setuju sgt sebab produk lain pun boleh wat org kurang berat badan. Apa yang penting sekali aku dapat lihat ialah jikalau hendak kurus, kita kena jaga pemakanan kita selain mengambil ubat suplement... 

Ok. la sampai di sini je la aku taip.. agak panjang jgla... Len kali aku cete lagi... bubye...

0 comments:

Catat Ulasan