follow me =)

Rabu, 2 Mac 2011

Nasi kerabu...

Dear Blogger,

Semalam, housemate2 aku telah bekerjasama menyediakan nasi kerabu yang di pandu oleh Eny... Jem di tugaskan memotong ulam2 seperti timun, daun kesom, bunga kantan dan bawang, selepas potong/cincang halus2 akan digaul semua... Eny pula menggoreng kelapa... Aku tolong blend ikan, bawang merah, gula, garam dan perahan limau... di blend semua dalam satu masa.. selepas diblend, panaskan kuali untuk di campurkan dengan kelapa goreng tadi.. Selepas itu, goreng ayam untuk dijadikan lauk nasi kerabu.. aku pula merebus telur puyuh.. i like it =).. Then, cili padi di kisar bersama-sama air perahan limau, gula dan garam.. Selepas di kisar, campurkan sedikit air untuk menghilangkan sedikit pedas dan kasi banyak =).. Akhir sekali hidang makanan tersebut di depan TV... Makan sambil menonton tv dan borak-borak... Sebelum itu, jangan lupa masak nasi.. Nasi di masak seperti biasa tetapi masukkan serbuk kunyit sedikit untuk di jadikan nasi bewarna kuning... Kaler pape pun boleh.. bergantung kepada pemakan..

Resepinya aku tak berapa nak ingat tapi boleh di dapati dalam laman web... just google ok =)... Gambar hasil nasi kerabu kami akan aku upload malam ini...

notakakikuke : pagi-pagi sakit perut kerana makan cili padi terlalu banyak.. =).. ohhh nasi kerabu.. i loike!! =)... Sok result untuk interview Pegawai Tadbir & Diplomatik akan keluar... Berdebar-debar rasanya... oh tuhan, berila aku sinar kebahagiaan... Amin..
All the best to all my friendssssssss.....

0 comments:

Catat Ulasan