follow me =)

Jumaat, 15 Januari 2010

terasa la plak...

Salam 1Malaysia...

Hari ini hari jumaat... Tak sabar nak tunggu ptg pas balik kerja sebab aku nak balik johor.. yahhhoooo!!! Bukan dah lama aku tak balik sana, just nak tolong2 mak+ayah aku kat rumah tu je.. Lagipun nak lepaskan rindu kt mak+ayah+adik kecik... Aku balik ngn abg aku so kitorg nek kete.. kalo aku balik sorg je, aku mesti nek bas.. jimat skit duit eheheheh..

Okla, berbalik pada tajuk yg aku tulis tu, aku sebenarnya terasa nak letak gambar2 aku yg boleh di katakan yang terkini la.. Terasa nak share gambar kt korang tp jangan edit or super impose gambar aku plak...


Ni gambar anak patung housemate aku.. kawan dia bagi.. sangat comel patung dia nie.. geram puna da.. Warna plak warna oren, memang TM la.. heheheh


Gambar ni plak, aku , akak aku dan juga tunang akak aku g KLCC lepak2 kat situ.. Saje je g jalan2 kat Suria KLCC pastu amik gambar KLCC.. so cantik..


Gambar ni pulak, aku g usha2 jalan ke GENTING... Emm..jalan dia boleh tahan jauh jugala nak sampai ke atas.. Jalan nak keatas tu lebih kurang curam jugak la smpai kete aku termati engine hehehe.. salah masuk gear.. sepatutnya guna gear dua, aku plak gedik guna gear 3, memang la termati tiba2.. nasib baik tak kete aku tak berundur, aku sempatla tekan braek dan tarik handbreak.. Kete plak time tu tak banyak sgt dan juga jalan dia besar juga la.. Masa perjalanan g sana tu, ada dalam 3 or 4 kot stesen untuk naik cable car.. Emm..teringat dulu2 (2005) aku naik GENTING tp time tu aku naik dgn bas pastu nek cable car.. time tu murah lagi masa aku g iaitu dalam 20inggit lebih kalo tak silap aku la.. tp naik bas ni jimat skit la.. kita beli tiket bas termasuk cable car pergi+balik dan jg permainan outdoor... Seronok sgt2 time tu pergi, 1st time pergi pastu main plak permainana dia.. perhhh...memangla seronok!!.. Sekarang harga dah naik, harga permainan kt situ pun dah naik.. Gambar ni kali kedua aku g tp pergi naik kete.. Best juga naik kete, parking percuma.. boleh jln2+pusing2 GENTING tu berapa lama kita nak sebab tak perlu takut pada time untuk turun sbb cable car sampai ptg shj.. Lagi satu, aku terasa nak tgk wayang kt genting tu, nak rasa keadaan wayangnya kt genting tu.. sama atau lebih exclusive skit.. harga boleh tahan la rm12 kalo tak silap aku la.. time aku g tu, cete yg ditayangkan semua nya aku dah tengok sbb tak byk pilihan sgt.. Lepas dah puas pusing2 aku pun balik.. Oh yea lupa plak, time dah nak smpai atas tu, kabus dia perhh..hampir2 aku tak nampak jalan..turun pun cmtu jgk, sakit jugala mata nak kena tgk jln btul2.. Syukur, takde pape yg berlaku masa aku pergi dan balik genting.. 


Gambar ni kt PIVILION.. 1st aku g sana time nak kismes.. time jalan2 kt dlm pivilion tu.. tiba2 aku tgk kt luar ada salji trun.. waa..terkejut aku.. tp bila tgk betul2, pihak pivilion just buat salji tiruan.. dia kuarkan salji dari atas guna alat penyembur kot.. salji tu dia wat guna buih so nampak macam salji betul.. Dia wat kt depan pivilion so ramai yg bergambar kt situ.. ramai juga la.. Dapat jugala aku merasa salji dalam negara.. kehkehkehkeh..


Gambar ni kt dataran merdeka untuk smbut new year 2010 tapi aku tak join sampai abis.. just smpai kul9.45malam je.. Aku sebenarnya nak balik kg.. tiket aku beli on the spot, jadi hanya jam10.30 malam je yang ada tiket tu.. Aku beli time tu kul7.30 so ada banyak lagi masa jadi kitorg buat keputusan untuk lepak2 kt sana.. Sebelum lepak tu, aku g makan la dulu kt kedai mamak.. yg tensionnya kt kedai mamak tu, punya la lambat diorg amik order.. nasib baikla aku makan nasi cmpur, kalo makan yg goreng2, memang anginla aku.. sampai ada sekumpulan polis tu bla dari situ tanpa amik order.. pelik tul,ape tah mamak2 ni buat, bukan nya ramai pun time tu.. lengang je tp lambat gila amik order... sengal punya mamak..



Gambar last ni pula gambar rumah aku heheheh.. rumah lepas cat n renovate skit (tambah cornis je)... Kira puas hati la ngn umah kitorg nie.. semua nye kitorng cat, takpe amik org upah pun.. punyala penat tp berbaloi2..heheh... Yang paling best aku tgk, pintu rumah kitorg.. lawa!! ada dua caler tu... takde sape lagi yg buat cmtu..heheheh

0 comments:

Catat Ulasan