follow me =)

Selasa, 12 Januari 2010

masih mencari-cari


Salam 1malaysia...

Skrang aku tgh mencari-cari rumah yg memerlukan penyewa utk aku dan housemate, maklumla kena halau dari rumah... Moga2 dapat la rumah yang berkenan di hati... yang mempunyai kemudahan pengangkutan dan dekat dgn umah aku.. Tempat parking kete di pej aku ni dah banyak plak kete.. mane tak banyak, kete tu
rasa aku paham time belajar tu tp bila dah lama, aku lupa.. bila org tnya aku mesti cakap tak tahu.. tkut plak org ckp aku lokek ilmu.. tp tu la sebenarnya aku... aku pun heran, apela yg salah.. Time keje nie pun aku da gak la g kursus.. Tapi aku cm tak paham satu pun.. Susahnya aku nak paham... Aku pun tak tahu kenapa.. Mybe aku nie tak brape nak paham bahasa inggeris kot.. Tak paham bila org bercakap.. kalo aku baca tu aku pahamla jugak tp kalo org bercakap tu aku blur.. tak paham.. mula2 aku leh tangkap ape yg di ckap pastu lama2 trus takleh nak tangkap ape dia ckap.. tu yg kadang2 mengantuk tu kalo ada kursus ke belajar di kelas ke.. Dari situ jugala aku pk aku tkut nak smbung blaja.. Aku rs nak masuk kursus/klas BI dulu.. Nnti kalo aku dah terrror speaking, baru la aku nak smbung blaja.. barula aku tak takut nak smbung.. Susahnye nak paham BI nie, tak tahu la knp.. Org lain leh je paham, leh je speaking.. tp aku nie.. tak tahula knp.. tak tahu mane yg salah.. ataupun aku kurang praktik  speaking BI?? Kadang2 jeles jugak pada org2 yg lancar speaking nie.. senng je diorg nak berborak ngn org cina ke org india ke dan dgn sape2la yg diorg suka... Emmm..kt manela aku leh blaja speaking BI nie... Puas dah aku mencari... Moga tuhan memberi petunjuk..
semua milik TM.. Kete2 tu tuk semua budak HSBB... Jeles tul aku sbb tak dapat rmasuk dalam HSBB tu..
tapi aku tetap bersyukurla sebab aku dapat lagi tempat keje untuk mencari rezeki yang halal.. Bolehla tuk
aku ber-enjoy2 dari duit gaji yg aku dapat walaupun kecik gaji aku tu.. Nak tunggu permenant?? emm..cm susah je nak dpat permenant.. Tgk bos la.. Bos aku ni tak tau la dia nak approve aku ke permenant or tak..
tunggu dan lihat je la.. Emm..aku rancang2, kalo tak dpat di serap ke permenant, aku ingt nak sambung belajar.. Tp aku pk2 bab belajar nie, terasa takut plak nak smbung.. terasa malas pun ada.. Aku rasa cam tak tahu pape je selama aku belajar diploma dan juga degree nie.. Aku rasa aku just belajar tuk lulus je.. Lepas je aku lulus, trus aku lupa dan tak tahu pape.. Aku pun pelik, cmne la aku belajar nie.. aku


0 comments:

Catat Ulasan