follow me =)

Jumaat, 20 Julai 2012

belakang lori

gambar hiasan

Di nasihatkan kepada semua pemandu supaya menjauhkan kereta anda daripada mendekati belakang lori... sebabnya.....

Kereta aku bau busuk giler, bau macam bangkai sebab ikut belakang lori... Masa tu tengah malam nak pergi umah akak aku di pekan,pahang.. Dari bangi ikut highway LEKAS keluar tol kuala pilah.. Kalau tidak silap aku, dari Kuala Pilah nak ke karak (sepatutnya masuk ke Bandar Sri Jempul, tapi dah terlajak ke Karak.. Jalan gelap giler dan berpusing2... Separuh jalan aku buat u-turn sebab akak aku cakap dah salah jalan.. nasib baik akak aku call time tu, kalau tidak..tak tahula nak cakap apa.. dengan minyaknya tinggal 2 bar je)... Jalan memang gelap, so time tu aku ada perasan yg ada air mercik-mercik kat kereta aku.. aku fikir air hujan, jadi aku biarkan jela... Masa dalam perjalanan adala terbau juga bau busuk tu.. tapi bau macam bau getah jadi tak kisahla bau tu.. Masa sampai rumah akak tu, adik aku nak buka pintu pagar tu yang baru terbau busuk yang amat.. Biasala, kalau malam2 ni nak tegur bau busuk agak menakutkan.. Aku dan adik aku ada juga tercari2 mana datangnya bau tu.. Lama-lama kitorng decide tunggu esok pagi baru cari mana puncanya... 

Esok paginya aku kami semua tercari-cari mana datangnya bau tu... siap buka bonet, yela mana tau ada bangkai termasuk dalam bonet sebab aku rasa ada terlanggar sesuatu kt jalan tapi tak tau ape.. Bila buka bonet, takde pula baunya... Setelah menghidu di beberapa tempat akhirnya jumpa juga bau tersebut.. iaitu di cermin kereta aku... Rupanya air yang aku sangka ujan tu, air bangkai rupanya.. Ada yang kata bangkai lembu.. ada yang kata bangkai babi.. So moral of the story.. Jalan ikut belakang lori...

0 comments:

Catat Ulasan