follow me =)

Sabtu, 24 Mac 2012

tawan broga lagi

 

Hari ini aku pergi panjat bukit broga dengan bai.. Sebenarnya sudah lama rancang hendak panjat sesama tapi asyik malas je hehehhe... Hari ini kami pun telah merancang untuk panjat bukit broga dan pergi mandi sungai tekala selepas panjat... Masa panjat tu biasala kan, mesti lama punya maklumla tiada apa-apa persiapan dibuat mahupun warming up pun... Main redah naik atas saje.. Kali ini aku pergi awal pagi.. jam 6.15 pagi kami sampai tapi mula naik jam6.30 pagi.. Kami naik perlahan-lahan supaya tidak berlaku apa-apa yang tidak di ingini... maklumlah, aku ni ada sejarah pengsan kalau terlalu paksa hehehe... Biasala hari sabtu memang ramai orang tapi bagus juga sebab aku tidaklah takut sangat.. Kami sampai dalam jam6.15 pagi pun parking di bawah tu sudah hampir penuh.. Cuba bayangkan, pukul berapa la diorang datang untuk naik ke atas... Kami sampai stage pertama pada jam7.05 pagi..  Setelah sampai, kami berehat bagi menghilangan kepenatan kaki kami..
stage pertama : di kaki puncak pertama
Selepas hilang penat, kami pun naik terus ke stage kedua... Masa pertama kali aku pergi, aku sampai di stage ke dua ini sahaja... Tidak larat untuk teruskan kerana aku rasa tidak sedap badan dan hampir-hampir pandangan aku hitam kot.. Tapi aku sudah tahu macam mana nak kawal (sebab dan 2, 3 kali berlaku) supaya tidak menjadi gelap terus iaitu aku duduk men'cangkung' hahha... Kalau aku berdiri mesti gelap punya... Nasib aku ada bawa air dan juga bekalan yang diberi oleh rombongan kawan aku tu.. Ok, berbalik semula cerita asal, aku ambil juga la gambar sedikit kerana permandangan yang sama sudah aku ambil sebelum ini...
stage kedua aku....
pokok yang banyak kasut di gantung...
 Selepas stage ke dua.. kami naik ke stage ke tiga pula dan seterusnya stage ke empat... Tinggal dua stage lagi untuk naik ke puncak broga.. tapi aku tidak larat hehehe... Selepas itu, kami turun dan saparan di kajang... Hajat untuk mandi di abaikan kerana tidak larat untuk memanjat lagi di sungai tekala...

stage ke tiga
permandangan di stage ketiga
permandangan dari stage ke tiga juga
berehat di stage ke tiga

permandangan dari stage ke empat
pemadangan 
masa hendak balik, terjumpa signboard ni...

p/s : aku nak pergi lagiiii....=)

0 comments:

Catat Ulasan