follow me =)

Sabtu, 28 Januari 2012

sel kering

gambar hiasan..


Hari ini aku kena tukar bateri kereta aku pula.. Rupanya yang selama ini (selepas balik kijal) susah nak start kereta adalah di sebabkan bateri dah nak kong... lama juga la dia nak kong.. mula-mula susah nak start dan akhir sekali trus tak boleh nak start langusng... asal nak start je mesti bunyi alarm kereta tu.. kena tunggu sampai berenti bunyi alarm tu... 

The Festival City~~
Semalam pergi ke Festival Mall... Saje je jalan-jalan untuk hilangkan tension =).. Bersama orang tersayang, hidup akan menjadi tenang bila bersama... Tapi..bila la aku boleh ada org yang tersayang selain family aku.. Semoga aku di permudahkan, amin... Masa nak keluar dari Festival Mall tu, kereta aku tak boleh nak start.. so terpaksa menyusahkan orang lain untuk hidupkan kereta.. Aku takde jumper, tu yang susah.. kalau ada, aku leh  minta tolg org sekeliling untuk jump kan sedikit bateri kepada kereta aku.. Last-last kena juga panggil zai untuk tolong kami.. Terima kasih kepada zai kerana membantu kami =).. Ingatkan nak pergi jalan-jalan di danau kota tapi kerana bateri dah kong, terpaksala aku balik.. Len kali leh pergi lagi... 

Hari ini nak start tak boleh lagi.. so aku minta tolg liza plak untuk hidupkan kereta aku.. Lepas hidupkan, aku pergi ke kajang untuk mencari bateri kereta iaitu sel kering.. harganya RM160.. tak taula murah atau mahal.. aku beli saja di kedai spare part... kalau pergi bengkel kereta, dia nak RM230.. Beza banyak gila kalau beli di kedai spare part... Pasang takdela susah sangat pun.. buka skrew, pasang skrew, siap!.. tak sampai 30minit pun tapi bai buat berpeluh-peluh.. mungkin panas kot =).. Thanks wak. =)..

p/s : thanks...

0 comments:

Catat Ulasan