follow me =)

Jumaat, 17 Ogos 2012

Akhirnya bulan ramadhan


Alhamdulilllah, hampir di perhujung bulan ramadhan..Rasa sayu, sedih bertandang di hati... Bila kah akan berjumpa kembali dengan ramadhan.. Semoga ramadhan kali ini lebih bermakna buatku berbanding tahun lepas.. dan Insha-Allah ramadhan tahun depan semoga lebih bermakna buat ku.. Tahun ini, aku berpuasa bersama-sama adik aku di rumah.. dia yang tolong belikan makanan untuk berbuka kerana aku tidak sempat singgah untuk membeli juadah berbuka puasa memandangkan jarak dari rumah ke tempat kerja yang jauh.. Balik pukul5.30 petang pun akan sampai di rumah dalam pukul7 malam.. itu pun kalau tidak 'jem' dan balik lewat.. Kalau balik lewat atau 'jem', aku akan sampai dirumah ngam-ngam azan berkumandang =).. Apapun alhamdulillah dan berterima kasih sangat-sangat kat Ani =)... 

gambar hiasan

Semalam aku dan tunang pergi ke jalan tar.. niat di hati nak beli tudung =).. Tapi bila dah sampai sana, usha barang lain pula heheheh... Pusing-pusing jalan tar, aku berkenan dengan satu telekung ini.. Bila dah berkenan dan si tunang pun kata ok, aku pun beli la telekung tersebut sebagai barang hantaran nanti =).. Sebenarnya dah tiga kali aku masuk kedai tu dan aku rasa kedai tu paling ok kot heheh =).. Sebelum ni ada beli telekung kt dalam fb, tapi tak puas hati sebab dia bagi corak lain.. Aku apa lagi, komenla kt fb dia, kata tak nak telekung tu.. Nasib baik dia ok, dan nak pulangkan semula duit aku tu.. Tapi bagus guna aku pulangkan sebab tak berapa berkenan sangat dengan kain dia.. dalam fb kemain kata lembut dan selesa di pakai.. tapi bila pakai je.. urmmm..sabar je la =).. Mungkin taste aku berlainan dengan pembeli-pembeli yang lain kot... =)..


gambar hiasan

Sebelum beli telekung, aku jalan-jalan di antara deretan kedai tu.. banyak juga jualan murah tapi biasa la, kalau dah murah ni ada yang barang nya elok dan tak elok.. So kena rajin memilih.. Kalau bab baju, aku akan perhatikan pada patung saja, sebabnya dipatung saje aku akan nampak cantik =).. Kalau gantung saje, memang tak nampak cantik bagi sesetengah baju.. Setelah usha-usha, ada satu baju kurung aku berkenan sangat-sangat hehehhe.. Kaler baju tu, tak perlula aku btau, sape yang kenal aku mesti tau kaler ape yg aku minat heheh =).. Berkenan saje tapi tak beli sebab takde bajet.. mungkin dah ada bajet boleh aku beli sekali dengan baju melayu.. Harga baju perempuan tu agak mahal gak la RM229, baju melayu dia ada bagi diskaun dalam sertaus lebih, cantikla baju dia siap ada corak skit kt leher dia dan tangan =).. Kaler pun ada sama dengan baju aku.. memang ngam la =).. Tapi tu la, tunggu bulan seterusnye untuk beli barang yang lain =)...


boorch yang sempat aku beli =)...


0 comments:

Catat Ulasan