follow me =)

Isnin, 5 Disember 2011

hantaran

hantaran adalah sinonim terhadap perkhawinan... wang hantaran dan juga barang hantaran... Perkara ini selalu menjadi bualan orang ramai... samada hantaran yang sikit atau banyak, ramai akan menjadikan ia sebagai perbualan samada yang enak atau tidak enak.. Bagi aku hantaran yang sikit tidak menjadi masalah dan tidak menunjukkan harga diri atau maruah seseorang.. hantaran adalah barang sebagai penghargaan terima kasih kepada kedua-dua belah pihak kerana sudi menerima mereka sebagai ahli baru dalam keluarga. Tidak di nafikan juga bagi pepatah nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Jika betul-betul sudah yakin dengan jodoh kita.. Kita akan buat sebaik mungkin untuk mendapatkan jodoh kita supaya tidak jatuh ke tangan orang lain... Semoga aku dipermudahkan bagi penyatuan dua keluarga dalam hidupku. Kerjaya aku masih goyah, aku perlu mencari pekerjaan yang stabil bagi membantu pendapatan bakal suami aku. Semoga kami berdua dimurahkan rezeki dan di satukan hati~~  

 
Luahan hati : Merasa sedikit sedih tapi harus bersabar.. Ada sebab dan hikmah disebalik ini semua~~ Semoga aku terus bersabar dan bersabar, ada jodoh takkan ke mana..  

0 comments:

Catat Ulasan