follow me =)

Rabu, 26 Januari 2011

shotttt...

Dear blogger,

Tak sabar rasanya nak pindah rumah baru di presint 17 =). Keluasan agak besar sedikit dari rumah di presint 11 Putradamai. Deposit rumah, api dan air telah aku setelkan. Jauh juga nak pergi bayar deposit air di Bandar Baru Salak Tinggi, abis jugala duit minyak aku rm30 untuk pusing-pusing cari SYABAS. Selepas tu, aku pergi ambil kunci pada 24 Januari 2011 (Aku ingatkan hari tu gaji, rupanya esoknya..aayyyaa).

Semalam selepas balik dari pasar malam, kami (housemate) pergi tengok2 rumah baru =)... Komen2 dari semua agak memberangsangkan kecuali kaler rumah.. Rumah lama dinding kaler oren, rumah baru ni pun kaler oren jugak.. memang tidak boleh dipisahkan dengan kaler oren. Akhir sekali kami decide untuk cat semula.. biarrr kasi terannggg =)...

Bulan ni agak sempit membuatkan kewangan ku shot atas sebab-sebab berikut :
1. kwsp naik dari 8% kepada 11% ... Banyak dia tolak tetapi untuk masa hadapan aku juga =)..
2. Beli peti ais second hand dari sila (RM350 -angkut sendiri), jenama sharp, dua pintu tapi ketinggian macam petiais satu pintu...
3. Beli tudung Alya Sarah 14 helai RM434).. 7 helai untuk emak, 2 helai untuk aku dan 5 helai untuk aku. Sehelai tudung RM31. Emak bayar RM100 dan lebihnya aku bayar (kalau tahu, mnta RM150).. Aku pulak kena bayar RM62.. Akak aku kena bayar full sebab aku dah lari bajet (RM155) - Bajet sebenar untuk tudung adalah RM26 kerana iklan yang mengelirukan..
4. Service kereta RM193 - termasuk tukar mata kereta aku yang sepet sebelah (lampu terbakar). Service nya just tukar minyak hitam rm48, lampu RM15, alurkan besi break ( ape tah aku tak tau namaye) RM70+48, labour RM12...
5. Service rambut RM18 (ringan kepala aku selepas di service =))
6. Minyak kereta.... macam kai air je..benci rrr...

Jimat cermat itu penting.. =).. Bilala aku nak mula saving nie???

notakakiku : tak balik la raya cina nnti... takde DUIT.. =(

0 comments:

Catat Ulasan