follow me =)

Ahad, 13 Januari 2013

Spaghetti mushroom cheese

Urmm..arini tergerak hati nak msak spaghetti hehehe.. Lama tak msk memsk ni maklumla duk bujng, so prefer tukang gaji masakkn wakaka (beli kt kedai je)...

Aku msk pun sbb da tujuan.. Nk makan same2 ngn dia :). Maklumlah abg n akak dia xde so aku amiklah kesempatan tuk mskkn tuk dia walaupn aku xreti nak msk.. Dgn cara ni aku dpt melatih dr tuk masak jgk :)... Aku try msk spageti tanpa gune prego, simple je rupenye nk msk spageti ni hehe.. Ni pun da resepi dr satu blog tu.. Tq to blog tu jgk :)...

Hadiah dr dia ialah makan smpi abis dn juga pujian 'mmg sedap' hehe..

Gmbr lupe nk snap sbb excited nk makan same2..

Ok, ni resepi dia..
5biji tomato
Separuh tiub dagg cincang
Bwg besar n kecik
Cili giling
Cendawan butang
Vono mushroom cheese

First skali buat pure tomato
Tomato di potong dadu dan rebus tomato hingga hancur.. Air ikut sukatan sndr..

Lepas tu..
Tumis bawng dan cili giling..
Lepas naik minyak, masukkn dagg cincng sehngga dgg msk..
Msukkn cendwan jg.. Pastu
Masukkn pure tomato td dan juga 3 paket vono mushroom cheese..
Dh siap dan bolehla di hidangkn :)..

Selamat mencuba ye :)..

0 comments:

Catat Ulasan