follow me =)

Isnin, 15 Jun 2009

BeRjaYa....HoRreeYY..

Semalam ari ahad, aku tak de keje nk wat(walaupun en arif suruh wat revision kt umah ehehhheh).. So aku amik keputusan tuk format komputer aku.. Aku nk format XP ke XP tapi tak leh plak sbb aku takde window XP, yg ada vista home basic ngn ultimate.. so aku aku format n install la vista.. actually best jugak gune vista ni walaupun byk aku dgr OS ni tak brape stabil... aku nk format laptop aku ni sbb nye laptop aku lambat sgt dia nk on.. Mula2 tkt gak nk format maklumla kalo tersalah format, kene anta kedaila n kene byr dgn harga yg mahal.. Sebelum aku format, aku byk baca dr blog 'Sembang Komputer'. Blog tu byk tunjuk ajar kt aku.. terima kasih pada MK dan juga pada sir alex ngn en arif yg mengajar aku MCITP n CompTIA(ada kaitan juga ngn format komp),tak lupa juga pada udeng (aku sms dia tnye sal nk format)..
Dr petang aku mencuba, smpai ke malam.. tp alhamdulillah aku berjaya cuma graphic kad aku xleh nk install gune driver yg aku dh backup.. sementara tu aku guna VGA dulu.. ari ni aku g kls bw laptp tuk try pasang internet gune RJ45.. pastu aku install driver NVIDIA yg support graphic aku.. aku try install n run, alhamdullh berjaya.. takde error cm semalam.. Cuma microsoft office aku tak tau cmne nk wt backup so terpaksa la aku guna trial version saja heheh
Sekarang aku nye laptop gune vista heheh.. 1st time aku wat tu semua..

0 comments:

Catat Ulasan