follow me =)

Sabtu, 30 Oktober 2010

loan~~cash~~

Dear Blogger..

Pada 081010 - Aku telah buat loan dengan kakak aku untuk beli handset baru... Sebelum aku beli, aku telah senaraikan function yang aku nak guna.... Yang pertama mestila ada 3G (kamera di depan), yang kedua pulak mesti ada GPS, ketiga boleh berinternet, fb dan juga blogging... Tu saja yang aku nak.. Nset yg aku minta skali ialah nset sonyericson tapi nset sony takde semua function yang aku tulis tu terutama 3g... pilihan kedua aku pilih nset nokia.. servey2, aku berkenan plak jenama samsung tp harganye mahal jugak la.. lari bajet aku.. Selepas servey2, aku buat keputusan untuk beli nset nokia saje iaitu c6.. tp aku berminat n97.. tp bajet takleh lebih, aku pilih nokia c6.. tiada sgt perbezaan n97 ngn c6 cuma n97 ada memory internal sebyk 8g, tp c6 just ada 320M sahaje.. Selain itu, casing n97 memag lawa berbanding c6... Pape pun perbezaannya, aku tetap puas ati ngn nset yang aku beli nie.. harga yang aku dapat RM1000 termasuk memory card sebyk 4G.. GPS aku guna garmin.. so far aku pakai garmin nie, takdela hang seperti aku dgr2 org lain kata... Aku pilih kaler itam sebb kalo pilih kaler putih, gerenti jadi coklat nnti =).. i love it..

Pada 291010 - Aku apply broadband u-mobile plan u40.. walaupun aku tahu penggunaannya limited sebnyak 2G dan hanya dinegeri tertentu je yang ada, aku tetap pilih u-mobile sebab murah hehehe... Sebelum nie aku pkai celcom plan 68 tu.. tp bila aku tgk, aku selalu guna tak sampai 2G, so aku amik keputusan untuk pakai u40.. Sebagai percubaan selama 5 bulan sebab aku bayar rm168 tuk 5bulan percuma... So aku kena pastikan samada yang aku kai selalu celcom broadband sebanyak 1.1G tu btul ke tak.. tunggu dan lihat untuk sebulan akan datang...

Pada 301010(arini) - Jam 2.40(skit lagi timenye) aku akan pergi ke presint 3 untuk berjalan.. 'charitywalk'.. Saje je aku masuk.. bila lagi aku nak join program2 cmtu.. nak merasa juga... Ok.. Aku nak bersiap pergi ke sana.. Nanti lepas walk, aku tulis lagi... daaa...

nota kaki : miss him so much.. seminggu lebih tak jumpe...=)


Ini gambar my baby boo c6 =)


3 ulasan:

  1. perghhhh..semart weyyy..eheeeehehehhe...dasat ct skrg..hehehhe....da juin mas nye kelab neh

    BalasPadam
  2. apa cerita u mobile ko? u40 tu ok tak? aku tgh survey2 bband, maxis n celcom is out from my list, P1 okey, besh, tp tde line..

    BalasPadam
  3. zaty...
    u40 tu sgt ok tp kena limit skit penggunaanye.. nak kai pun takut2 sbb takut terlebih limit plak.. Better pkai u68, unlimited dan sgt laju walaupun tak byk coverage...

    BalasPadam