follow me =)

Ahad, 7 Februari 2010

rumah baru....

salam 1Malaysia...

selamat sudah aku ngn housemate aku berpindah rumah.. Penat giler walaupun angkut kai sewa lori.. Punyala banyak barang kitorng.. nasib baik ada lift, kalo naik tangga memang mati kot.. huhuhuhu... Kitorg packing barang ari jumaat pagi.. siap packing semua dalam kul11 lebih.. Pastu g makan tghari kt sg penchala.. bawah jambatan.. best jgk makan kt situ,sedap pun sedap..
Pas makan kitorg g duplicate kunci.. pastu balik rumah.. balik2 je, kitorg nmpak satu kete yg di kenali.. emmm..lantak r, dia br masuk dah tunjuk sombong, belagak.. malas nk layan org cmtu.. huhuhu.. Dia pun tak duk lama pun, dia balik rumah, tah ape dia amik trus je kuar time kitorg masuk..
Lori smpai dalam kul3 lebih.. emm..time tu rezeki ALLAH turun.. ujan turun dgn lebat.. lori smpai pun ujan tak benti.. Kitorg takleh nk tunggu ujan benti, takut tak sempat plak.. Umah baru, protocolnye kalo nak pindah barang kena buat time waktu bekerja.. dari kul9 sampai kul5.. So kitorg angkatla barang semua..penuh 1 lori gak tu..Nasib baik ada kawan ana tolng, ringan skit beban.. Baju aku nie takleh nk citela.. cm mandi peluh plak.. Semua skali abis angkat dalam kul6.30.. Pastu kitorg duk rehat kt atas, tak larat nak kemana2 pun.. Una g amik moto dia kt umah lama..
Malam tu, jem dgn rela hati pun menawarkan diri tuk masak jemput2.. Aku tukang makan je hehehhe... Ohh..satu kelemahan rumah yg aku duduk nie ialah bilik medium ngn small takde kipas... Kepanasan la kalo tido dalam bilik tu.. Apelagi, aku bercadang tdo di luar sbb ada kipas.. Seronok juga tido di luar nie, cm tdo kt kg plak.. tdo beramai2..hehehe.. Lepas tu aku tdo dgn nyenyakkk...
Bangun kul6.53pg.. Pas bgn trus kemas barang2.. buka kotak..susun barang.. kemas2.. kul11 pg siap kecuali baju aku.. Pastu aku tidur balik.. tak tahan mata,terasa ngntuk sgt... Pas bgn, aku, una n ana g carrefour baru kt kota damansara utama... Murah2 jugala barang kt situ, maklumla nk promosi tpt baru.. Lepas beli, kitorg balik n una masak mee hun goreng... sedap dia masak walaupun bahan nya ala kadar sahaja.. Penat tak hilang lagi.. Sok nak g jalan kuar plak.. Ari isnin plak nak g wat medical checkup plak.. penuh tul jadual aku nie.. Lastly, aku rindu sgt kt dia.. lama dh tak jumpe sbb ke-bz-an aku.. Nasib dia paham keadaan aku walaupun kdg2 dia merajuk gak.. miss him so much..

0 comments:

Catat Ulasan